Będzie remont przejętych po HSW ulic

Image

Miasto przygotowało projekt utworzenia sieci dróg na terenach przejętych od HSW (od ul. COP do ul. Solidarności). Marszałek da ok. 10 mln zł na realizację całej inwestycji.

Miasto przejęło część dróg od Huty Stalowa Wola. Jak pamiętamy otwarte zostały bramy i „uwolniony” został ruch pojazdów. Teraz nie trzeba już płacić myta za przekroczenie granic HSW. Decyzja ta miała duże znaczenie dla właścicieli wielu firm (zatrudniających kilka tysięcy osób), mieszczących się na tamtym terenie. Prezydent i radni miejscy podjęli ją uzasadniając to tym, że podmioty prowadzące tam swoje zakłady pracy zasilają budżet miasta każdego roku kwotą kilkunastu milionów złotych i należą im się warunki funkcjonowania podobne do tych, jakie mają inni przedsiębiorcy z terenu Stalowej Woli.

Miasto przygotowało projekt utworzenia sieci dróg na terenach przejętych od HSW (od ul. COP do ul. Solidarności). Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl da na ten cel ok. 10 mln zł. Pieniądze zdobyć nie było łatwo, bo w I etapie oceny wniosku o dofinansowanie przegraliśmy z samorządami, które mają bezpośredni dostęp do autostrad i dróg szybkiego ruchu. Stalowa Wola nie ma tego komfortu, więc na starcie straciła 30 punktów. Niemniej jednak marszałek, ze względu na strategiczne znaczenie rozwoju Stalowej Woli, rozwoju strefy ekonomicznej, Stalowowolskiej Strefy Gospodarczej, podjął decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ok. 10 mln zł w sposób warunkowy. Pieniądze mają pochodzić z ewentualnych oszczędności uzyskanych na realizowanych w całym województwie projektach.

- Z punktu widzenia całego nowego układu komunikacyjnego, nowej sieci dróg, którą tworzymy właśnie w obrębie strefy ekonomicznej, uważam, że jest to dla nas wielka szansa, aby z tej propozycji skorzystać, by po te pieniądze sięgnąć i zrealizować właśnie tą inwestycje, która będzie kosztowała blisko 13 mln zł- mówi Lucjusz Nadbereżny.

W ramach zadania nastąpi całkowita przebudowa drogi, powstaną ciągi piesze i rondo przy firmie Mista. Wyjazd będzie usytuowany przy ulicy Solidarności. Wkrótce nastąpi rozstrzygniecie przetargu, który był już ogłoszony wcześniej. Inwestycja powstanie w systemie „Zaprojektuj i Zbuduj”. Wykonawca ma czas na zrobienie projekt do lutego 2018 roku. Będzie musiał współpracować z inwestorami, by zapewnić dojazd do ich działek. Realizacja zadania rozpocznie się na wiosnę 2018. Ostateczne rozliczenie ma nastąpić w 2019 r.

Do roku 2018 (z rozliczeniem w roku 2019) w strefie ekonomicznej, na poprawę komunikacji, będzie zainwestowanych blisko 49 mln zł.

- Te nakłady są tak wysokie, bo zdajemy sobie sprawę z tego, że serce Stalowej Woli bije właśnie tutaj, w strefie ekonomicznej. To stąd Stalowa Wola ma największe podatki, a jednocześnie to tutaj zatrudnienie znajduje najwięcej mieszkańców miasta- mówi prezydent.

Z budżetu miasta na inwestycje drogowe pójdzie 114 mln zł, ponad 7,5 mln zł będzie przeznaczone na same remonty (łącznie to 124 mln zł). Licząc zaangażowanie powiatu (ulice znajdujące się na terenie miasta- Przemysłowa, Klasztorna, Poniatowskiego) suma ta zwiększy się do 145 mln zł. To rekordowy budżet w historii Stalowej Woli. Pula ta jeszcze wzrośnie biorąc pod uwagę prace jakie mają być wykonane przy okazji rewitalizacji Rozwadowa. Remont przejdzie ul. Kochanowskiego, Poprzeczna, Rynek, Hubala. Łącznie więc do zakończenia wielkiej, miejskiej rewolucji drogowej ilość pieniędzy wydanych na poprawienie infrastruktury drogowej może sięgnąć nawet i 150 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@Niemiec
Jakie dodatkowe wpływy miasto uzyska z tytułu remontu drogi? Niestety obawiam się, że więcej przedsiębiorstw na terenie hucianym się nie zmieści. Nie widzę zatem powodu, żeby traktować tę "inwestycję" jako strategiczną, która znacząco zmienia sytuację miasta. Owszem, remonty są niezbędne. Gdzie jednak spojrzenie perspektywiczne na najbliższe 10, 20 lat? Gdzie nowe tereny, które będzie można uzbroić po wyremontowaniu dotychczasowej infrastruktury?

Nisko jest klasycznym przykładem na niedasism władz. Wkrótce miasto stanie się ważnym węzłem komunikacyjnym, a nie ma planów tworzenia gruntów inwestycyjnych. Nie mówiąc o finansowaniu czy posiadania doświadczenia w poszukiwaniu inwestycji.

Niemiec

Właściwie ustawiona hierarchia wartości. Najpierw trzeba dbać o wpływy podatkowe do miasta. Wiadomo że strefa i tereny HSW to podstawa budżetu miasta. Nie ma co brać przykładu z Niska które inwestuje w chodniki, klomby a zaniedbuje część gospodarczą. Będą rozwijać się firmy (nie muszą być nowe, stara prawda mówi że dopieszczony stary klient da więcej dochodu niż ściągnięty specjalnymi ulgami nowy), będą ludzie więcej zarabiali, będzie więcej podatków. Jak to doradzano prezydentowi USA 'gospodarka, głupcze' to najważniejsze. Bez gospodarki miasto nie wiem jak kolorowe umrze.

~ggg

ale najpierw będzie uroczyste otwarcie kwiaty prasa telewizja może zagra disco polo

~Adam

A jak tylko miasto wyremontuje drogi wtedy prywaciarze postawią szlabany, tak jak to zrobili koło narzędziowni.

~Pppppp

10 baniek z potencjalnych oszczędności - czyli są, ale ich nie ma. Poza tym co za kretyn zacznie remontować drogi na hucie w czasie zamknięcia ruchu na Solidarności - za mało będzie korków?

~ggg

remont dróg na hsw jest potrzebny by paniska co nabyli mogli wygodnie dojeżdżać brykami do swich włości

~Gino

następny prezydent za przejęcie tych dróg i budynku dyrekcji powinien go wygonić z miasta, tych radnych też

manukun

@siwy
Niestety, ale zanim "załatwił" te 10 mln, straciliśmy 150 mln na budowę nowego ciągu drogowego od Sezamu aż do Brandwicy. Po prostu zrezygnował...

manukun

@umarły
Przecież to nie jest inwestycja, tylko zwykły remont. Nie powstaną nowe działki przemysłowe ani kolejne hale produkcyjne, bo teren jest intensywnie zabudowany.

Nie dość, że miasto zapłaciło za zrujnowaną wieloletnimi zaniedbaniami infrastrukturę, dodatkowo musi wyłożyć kolejne miliony na jej remonty.

Wspaniały biznes!

umarly

Oczywiście nowych inwestorów jak nie było tak nie ma a wydawać cudze pieniądze na pseudo inestycje potrafi każdy głupi.

~aaa

tak w ogóle to może zaczniecie podpisywać się pod swoją propagandą redaktorzy...

~aaa

Niech redaktor nie rozmydla wypocin, bo chcemy wiedzieć dokładnie jakie jest założenie budżetu na remont "ulic" na terenie byłego HSW, a ile faktycznie wyniesie remont... Niejaki Lucjusz N. obiecywał, że zrobi to za 14mln zł, ale za tę kwotę to ja obstawiam, może z 200m jednej ulicy... I proszę nie usuwać moich postów, bo to zwykła cenzura.

~Ppppp

W Mielcu z pobieranych za wjazd pieniążków wyremontowano wszystkie drogi a potem dopiero otwarto wjazd, cóż pan prezydent nie patrzy jak to się robi gdzie indziej tylko robi po swojemu. Następnym kukułczym jajkiem będzie przejęty budynek dyrekcji HSW

~@siwy

.....ta góra to Ty i pozostali mieszkancy. Pieniadze z nikad sie nie biora.

~siwy

piscie co chcecie o prezydencie, ale ma u mnie plus że załatwia u ludzi u góry kase na te wszystkie inwestycje.

~Babcia

Dziękuję za hejt i zapraszam po odbiór gotówki 6 złotych za wpis pod bankomatem w Metalowcu. Piątek 17.

~Roman

Dzis czytalem ,ze Stalowa Wola, Sandomierz, Tarnobrzeg znikna z mapy jako miasta... Pieknie Pis rzadzi ,ze wszyscy wyjezdzaja by godnie zyc....TRAGEDIA.

~KCPZPRPIS

Grześ to chyba Męciński umiech
Proszę Pana niech Pan zejdzie na ziemie i nie buja w obłokach umiech
Aktyw chwali sie wzajemnie umiech
"..... panie prezydencie chwała nas !
Kto ?
My pana a pan nas ....."

~Grzes

Dziękujemy panie Lucjuszu, właśnie takiego prezydenta nam trzeba. Nasze miasto dynamicznie rozwija się i pięknieje dzięki pana ciężkiej pracy. Wszystkiego dobrego :-)

manukun

@gdab
Remont kawałka chodnika na ul. Okulickiego nie spowoduje rozwiązania problemu zalewania ten drogi. Postawienie ławek, śmietnika ani doniczki - bynajmniej. Potrzeba remontu kanalizacji deszczowej, nie tematów zastępczych i mydlenia oczu mieszkańcom.

~Manfred

Opozycja już skowycze bo się udało... Totalna paranoja. Miasto i mieszkańcy zyskają a według nich to niedobrze i źle. I oni chcą zastąpić Nadbereżnego?

~obserwator

do Gdab. ile powiedz??? bierze tylko kredyty i łata nimi dziurę, która się ciągle powiększa. zaprzeczysz??? nie umiesz czytać ze zrozumieniem. doti wymienia pilniejsze sprawy dla miasta, którymi powinien się zająć. nie potrafisz kulturalnie rozmawiać na konkrety?

~ola

Do "Gdab" nie denerwuj się bo to nie zdrowo, ale odnieśc się do meritum. Skocz na ul. Okulickiego i zobacz co jest i kto tu pier...li?

~Gdab

Doti wstań od komputera przejdź się po mieście ile się remontuje i przestań pier**lić

~doti

Przyznać trzeba, że osobliwego gospodarza doczekało się miasto. Przejął do remontu kolejne drogi na terenie huty a o swoich ulicach kompletnie zapomniał. Dla przykładu pierwsza z brzegu, no może nie zupełnie z brzegu, najważniejsza arteria miejska wraz z ciągami dla pieszych, ulica Okulickiego... Pożal się użytkowniku tylko komu? Przecież to tylko polowa jej długości, ktora pozostała do zrobienia(pierwszą połowę do stacji Statoil zdążył odnowić pan Szlęzak!!)Nawierzchnia ulicy do złudzenia przypomina stare spodnie na ktorych łata łatę nakrywa a ciągi pieszych to przyklad jak moga być niebezpieczne dla pieszych czy też innych użytkowników. Dziwnym wydaje się, że do tej pory nikt sobie ząbków nie wybił czy nie złamał kończyn! Do tego dochodzi katastrofalna sytuacja z kanalizacją burzową tej ulicy, ktora zamienia ulicę podczas opadów deszczu w dużych rozmiarów staw. To jest facet, który non stop wymyśla jakieś nowe pomysły na które zaciąga kredyty a ostatnio mysli o obligacjach komunalnych. Po jaką cholerę przejmował ulice, ktore były własnością hsw? Po to by wykładać miliony złotych z kredytów? Czas na odwołanie bałaganiarza samorządowego i postawienia mu tamy.

manukun

Cieszy dofinansowanie i remont zaniedbanej drogi. Nakładów finansowych na budowę i utrzymanie dróg byłoby jeszcze więcej, gdyby Nadbereżny nie zrezygnował z pieniędzy na budowę nowego ciągu drogi wojewódzkiej od Sezamu aż do Brandwicy. W ten sposób straciliśmy 150 mln na m.in. poszerzenie ul. Przemysłowej czy budowę wiaduktu nad torami kolejowymi.